Mormor

I torsdags 19/8 hände en otroligt tråkig sak. Min mormor dog.

Min mormor har alltid vatt mig nära även om jag de senaste åren har varit mer irriterad på henne än glad på henne. Men jag vet att den mormor, som är min mormor som någonstans fanns där långt inne bakom hennes sjukdom visste att jag älskade henne. Även om den mormor vi fick se den sista tiden inte förstod det kanske.

Tråkigt är att jag inte ens minns sista gången jag träffade henne. Eller jo, jag minns själva gången, men jag har ingen aning om när det var. Det är ett töcken, men skulle jag tänka efter och kanske fråga mamma så skulle jag kunna få reda på det. Har inte träffat henne alls mycket den senaste tiden eftersom hon åkt in och ut på sjukhus och vatt långt ifrån sig själv. Jag trodde hon skulle återhämta sig de har hon gjort så många gånger förr. Jag minns när jag var ung och kom hem från skolan en dag. Mamma och lillebror sat i hallen, innanför dörren och grät. Mormor hade åkt in på sjukhus och var nära att dö, hon överlevde då och många år till. Men inte denna gången.

Men det är väll ofta så när någon dör att man ser tillbaka på alla de saker man önskar att man gjorde. Ska försöka tänka på de bra sakerna istället.


Mormor, påsken 2009 med hennes påskägg i förgrunden.


Kommentarer
Postat av: Anna

Den 19 är både en glad och ledsen dag för mig. Den 19/2 2005 blev jag tillsammans med min pojkvän. Den 19/2 2009 gick min pappa bort så alltså den 19/8 var det 1½ år sedan min pappa gick bort men samtidigt firade vi 5½ år tillsammans. En knepig situation. Beklagar sorgen efter sin Mormor.

Kramar,

Anna

2010-08-23 @ 18:00:23
URL: http://huliganen.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0