Göteborg

Har haft en riktigt trevlig och rolig helg i Göteborg med Linn! Vi har hunnot med en hel del och sett en hel del kändisar och snackat en hel del om allt möjligt. Mycket om barn och graviditeter eftersom det är väldigt aktuellt för tillfället. Linn hade en del frågor till mig om hela uppfostran och förskole världen, som om jag skulle vara någon expert? =) Lite kan jag iallafall... =)

Jag kom dit sen fredag eftermiddag. Då gick vi runt med Lei och tittade på marknaden, åt Langos och åkte spårvagn. =O Vi kom hem rätt tidigt, jag hadfe ju ändå öppnat och var ganska så trött. Vi kollade lite på tv och det blev ändå relativt sent. 

På lördagen åkte vi ut till Frölunda shoppingcenter för att blandannat kolla på NewYorker. Hittade inget där, men köpte dock en jacka på Cassels. Samma ställe som jag köpte min vita jacka, fasst då i Kalmar. Lite roligt faktiskt.. Sen gick vi runder och kollade lite till. Vi hittade inget bra ställe att äta lunch på där så vi tog spårvagnen in till stan igen, gick på Avenyn och satte oss ner på Hard Rock Café. Senast jag var på Hard Rock Café var i NewYork så det var roligt att va där igen. Jag åt en jättegod hamburgare med svamp på. När vi satt där gick Rickard Olsson förbi =O. Han som leder Vem Vet Mest.


Linn på Hard Rock Cafe

Sen gick vi runt lite i Göteborg Centrum och shoppade lite till. Vi gick balndannat in på en kiesisk affär, jag köpte lite ätpinnar och Linn köpte en kinesisk flagga. För er som inte vet så är Linns sambo kines och han är jätte trevlig. Sen stannade vi vid ett tält och där såg vi Ulla Skoog =O Googla om nmi inte vet vem det är, hon har gjort lite saker med Lasse Åberg bland annat. Sen åkte vi hem tog en middagslur och fixade en film till kvällen. Sen åkte vi in till stan igen för att kolla på Babben Larsson, Lennie Norman och en till tjej som jagh inte minns vad hom heter, men hon var en ganska ny komiker. De var riktigt roliga alla tre, bland annat en parodi på Maria Montazami gjorde med "tassels" riktigt bra!!

 
Babben Larsson och Lennie Norman.

Sen åt jag jätte goda Tacos! Vi skulle köpa lite godis till filmen och gick till en affär som hette 4Gott tror jag. En massa godis hade dem iallafall. Har fortfarande lite kvar i min påse, blev en del =) Sen åkte vi hem till Linn och Lei igen och tittade på The Descent. Ganska läskig film faktiskt med blinda albino varelser och ett konstigt slut. Sen försökte vi kolla på Gifta på låtsas, men vi blev för trötta.

På söndagen tvingade Linn ut mig och Lei på en promenad som skulle ta 20 minuter till en halvtimme. Efter ca 45 - 50 minuter var vi framme vid sjön vi skulle gå till. Började bli lite orrolig att missa min buss hem. Men vi tog spårvagn tillbaka till Linn och Leis så vi hann med go marginal. Jag är bara lite orlig av mig =) Sen tog jag bussen hem, åkte en dubbeldäckare, inte varje dag man gör det.

Tack Linn för en väldigt rolig helg. Jag lär komma till Göteborg fler gånger, hoppas bara jag slipper bli förkyld då. =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0