Dag 2 i New York!

Dag 2 var planerat en shopping dag! Vi pkte ner till WorldTradeCenter platsen, dock var allt omringat med tre meter högt plank så man såg ingenting. Vi gick istället direkt in på Century21. Det var ett helt galet ställe, rörigt och svårt att hitta allt låg huller om buller och folk var helt galna. Sen tyckte jag inte det var så jättebilligt heller. Jag köpte en tröja, en väska och två stycken BH. Tessan hittade en jätte fin klänning som inte vr så farligt dyr dock. Det var typ det som var billigt, klänningar. När vi var klara på Century 21 var det tänkt att vi skulle åka till Macys, men vi valde att hoppa över det och åka upptown turen med hop on hopp off bussarna istället. Den rundan var inte lika bra som downtown turen, men vi fick se lite utav Harlem så de var lite intressnt iallafall. Efter det bestämde vi att utnyttja lite till av de 54!! dollar vi lagt ut på att få åka med bussarna genom att ta nattrundan också. Det var lätt den häftigaste! Vi åkte över till Brooklyn och stannade under Brooklyn Bridge och fick se den. Fick även se Frihetsgudinnan på väldigt långt håll och även Manhattans skyline var skithäftig! När vi kom tillbaka till Times Square åt vi på Hard Rock Café (Tack Tessan ;)). Jag åt revbensspjäll och Tessan åt lax. Sen bar det hem till hotellet. Man blev trött i Ny, tack vare den tunga luften, allt folk och alla nya intryck!

  

     


Manhattans enda stran som var väldigt liten.


Guggenheim museet som låg på the Museum Mile som sträcker sig längs CentralParks östra sida.

     
Times Square har en regel - alla affärer som ligger runtomkring måste ha minst 70 av sin yttersida täckt av elektriska anordningar och ljus, därför ser det ut som det gör. Det är ett häftigt ställe!

     
Vi åkte även igenom ChinaTown på nattrundan.

     
Vi stannade på en utsiktsplats på Brooklynsidan och hade en fantastiskt utsikt.


Vi var glada, men trötta!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet att du betyder mycket för mig. Men uppenbarligen finns det ingen bild på dig och mig tillsammans som jag kunde hitta. Så jag tycker att du kan flytta tillbaka till kalmar så kan vi fixa lite bilder? Eller så får vi leka i Helsingborg i sommar och ta bilder då. Hur låter det?

Kram

2009-06-24 @ 17:49:12
Postat av: Tessan

Du, det var inte planet hollywood, det var hard rock café vi åt på.. då fick vi ju high ball glasen!

2009-06-26 @ 19:28:04
URL: http://tessanssida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0