Filmer

En bra sak med att vara ledig är alla bra filmer man kan se. Den senaste veckan har jag sett 4 bra filmer.

I lördags såg jag The Aviator med Jamie. Den var konstig, men bra. Den grep tag i en och man kännde med honom, samtidigt som man tyckte att Herr Aviator var en idiot i vissa till tillfällen.

I söndags såg jag Transformers med min bror. Bättre än jag trodde den skulle vara. Men och ett stort MEN!! När man såg fienderna så bara skrek det LOTR. Ansikt uttrycken och kroppsrörelserna hos the bad boss Megatron påminnde om Orcerna. Sen musiken är också väldigt LOTR aktigt. Pampig och stor.

I går och idag såg jag Happy Feet. Den var sådär, hade tänkt mig mer om den. Handlar om en koloni kejsarpingviner och hur dem sjunger sig till sitt livs kärlek och hur mycket kresar runt det. När sen en pingvin födds som inte kan sjunga utan dansar istället så händer en mass grejer. Resten får ni se...

Idag såg jag Guldkompassen med Mamma, den var riktigt bra. GIllade speciellt det faktum att alla människor själar fanns i ett djur som alltid fanns vi deras sida. De kallades demoner. Hoppas verkligen det kommer en uppföljare som mamma och jag tror. Väldigt bra film och Tessan jag tror verkligen du skulle gilla den!

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på Norton hears a Who.

           

Kommentarer
Postat av: Maria

tack ska du ha för din kommentar.

2008-06-28 @ 11:13:58
URL: http://w3sterd4hl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0