Fläskfärs!

Köpte 1½ kilo fläskfärs på Maxi igår. Normalt köper jag alltid blandfärs, men har man priset 19 kronor kilot pågrund av kort datum så måste man passa på. Har kollat runder lite på internet idag efter vad man kan göra med fläskfärs. Fanns inte så myket, men hittade en favorit. Kålpudding!! Man kunde göra kåldolmar med, men det var lite mer avancerat, så kålpudding får det bli lätt att värma som matlåda med jue :) Bra nu när man pluggar på bibblan varje dag. Så imorgon ska det inhandlas ett kålhuvud och en lök. Kan inte gå på många kronor. Egentligen behöver jag kalvbuljong, ströbröd och mald kryddpeppar. Har redan hummerfond hemma sen jag skulle göra apelsin fisk. :) Ngn som vill äta kålpudding i Kalmar imorgon och titta på Let Dancé så hör av er :)



Kommentarer
Postat av: Mysfarbror Ringan

Tummen upp för kålpudding! Finns inte mycket som slår den maten! Men Frida...kåldolmar är inte så svårt att göra. Måste bara stå lite längre vid spisen =P

2008-01-10 @ 23:17:23
Postat av: Josephine

Ja jag vill!:)

2008-01-10 @ 23:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0