Sammanfattning 2008

Vad hände egenligen 2008?

Jo, allt började som alla år börjar med, att jag fyllde år. 2008 fyllde jag 23, fick en I-pod som jag haft mycket nytta va under året. I januari böjade jag annars läsa MA/SV och det var väll trevligt.

I februari fyllde Jonas år och vi firade för första och sista gången alla hjärtans dag tillsammans. Jag gjorde lasagne som om jag inte minns helt fel blev jättegod. Förstörde en av Jonas kastruller Då, vad synd! Nu, hehe =P

I mars flöt allt på rätt bra.

I april gjorde jag och Jonas slut och det var en tuff period. Men nu känns det som om det verkligen var rätt för mig och jag kunde inte vatt mer nöjd med hur det blev i det avséendet.

Maj blev en riktigt rolig helg med en vild helg där engagerad sittningen var i fokus där jag var nominerad till årets lagledare och 7,5p FIKA blev årets publag, WOHO!! I maj fick jag även kontakt med Duxiana och livet blev ljusare.

Juni började med att lillebror tog studenten och jag blev inneboende hos mina föräldrar. Jag provjobbade på Duxiana och fick jobb där som frukostvärdinna. Ett tufft men roligt jobb där jag lärde känna en massa nya härliga människo och en inte så härlig människa... ISCH för surtanter!! Det var även i Juni de ringde från högskolebiblioteket och frågade om jag ville ha ett jobb. Ja tack sade jag!

I juli jobbade jag på. Jamie kom till Helsingborg och vi firade midsommar hos Ewa. Det blev även en resa till Köpenhamn med Jamie och livet flöt på. Det gick riktigt bra att bo hos föräldrarna, believe IT or NOT. Umgicks även en del med Linn och vi hade en trevlig "promenad" i skogen. Hehe...

I augusti jobbade jag fram till den 17:e och den 18:e bar det av till Kalmar igen. En massa förberedelser inför nollningen tog vid.

Den 1:a september började nollningen och även min sista termin på lärarutbildningen. Den 2 september började jag jobba på högskolebiblioteket. Nollningen var galen i år och riktigt lyckad! Började även min sista VFU i september på Tvärsskogskolan. Det var 5 roliga veckor.

I oktober fortsatte VFU:n. Förutom det och Jubileums sittningen hände nte så mycket i oktober.

November var också en ganska "lugn" månad. Börjde med C-uppsatsen, åkte till BODA BORG och umgicks alldeles för mycket med Tessan.

December  bestod av mer C-uppsatsande. Liten julsittning som var jätteskoj, även en knsig engageradsittning. Hemfärd till Helsingborg exakt 4 månader efter jag åkte därifrån. Det blev en  lugn jul hemma hos föräldrarna.

2008 har inte vatt det bästa året i mitt liv, men det är ett år jag alltid kommer minnas.  2009 har dock så mycket i sitt sköte så det kommer vara ännu mer omtumlande. Examen den 16 januari och vad kommer ske sedan? Det är det ingen som vet... än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0