Hemskt

Jag måste ge mig in i denna disskusionen för jag stör mig så mycket på det! Att Vellinge kommun inte kan ta emot flyktingar som en annan kommun betalat för är rätt ut sagt alldeles för jävlig! Ursäkta ordvalet men det är verkligen vad jag tycker. En kommunpolitiker som tror han är något... idiot! Sen brukar man ju oftast få en bra anledning från människor när de blir intervjuade. Men NEJ, inte ett enda vettigt svar!!

Min åsikt är lite såhär: Det är en sak att inte vilja ta emot flyktingar som kommun när man själv ska betala för dem. Man kan ju ha svårt med ekonomin eller det kanske finns någon annan bra anledning. De är få, men ändå, de kan finnas. MEN när en annan kommun kommer in och betalar alla medel och barnen bor i den aktuella kommunen. Inte ens ge dem en chans utan bara döma de från början. Ge dem ett chans till ett bra liv i ett land som Sverige, som ändå är ett bra land, med vissa rötägg. Det är INTE OKI och jag blir så arg. Det handlar om barn som kanske mist sina familjer, som har varit med om något av det värsta på denna planeten, krig. Nä usch och fy för politikerna i Vellinge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0