Alla hjärtans dag = Otursdag!

Vad hände mig igår? jooo... Jävla cykel kan vi ju börja med!

1. Kedjan hoppar typ 50m efter jag lämnat huset. Fixar ganska snabbt.
2. Kedjan hoppar igen efter kanske 150m till. Nu hoppar den ordentligt och en snäll herre hjälper mig. Märker att kedjans lås har försvunnit så jag tänker jag cyklar iväg till Sportson för att fixa det.
3. Efter ytterligare 25m så hoppar kedjan igen. Nu hjälper en annan fabror mig. Men jag märker att nu har kedjan gått av. Bajs kedja!!
4. Går till Sportson. Efter en bit känner jag hur det svider i fingret och tittar på det. Blodet rinner och jag har blitt lite skinflådd.
5. Kommer till Sportson. Han som har hjälpt mig och vatt snäll vid tidigare tillfällen hjälper mig. Som tur känner han nog inte igen mig. Hehe...
6. Pungar ut 204 kronor på den förbaskade cyklen.
7. Herr Cykelreparatörman påpekar att jag borde komma in snart och betala ytterliggare 250 kronor så att däcket inte ska böj sig. Eftersom mina vajrar är lite lösa.

BAJS CYKEL!!!!

Men det var iallafall mysigt att sitta själv i bildsalen och det var också skönt att vara hemma hos Tessan och titta på Taken och melodifestivalen. 

Idag är det annars tvättdag. Kommer senare under dagen komma med en lite teori jag och Tessan har om Jesus efter att vi sett Taken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0