Va?

Ipred lagen...Ja, vad ska man säga? Dum? Ja.... Ett problem med dagens film industri är att den är alldeles för långsam och dyr. För långsam att pågrund av att en film kanske kommer ut på bio i juni månad och går på bio några månader. Sen kommer den inte ut på DVD förrän sex månader. Folk vill kanske se filmen igen utan att behöva gå på bio igen som är DYRT för att se en film, flera gånger. Sen är det dyrt som sagt. 1 Det är dyrt att gå på bio. 2. Det är dyrt att köpa en film. Och med dagens ekonomi....suck! Sen vet man inte heller om en film är bra innan man sätt den? Hyr man en film för nästan 50 spänn eller köper en för runt 200 kronor, som man inte sett och inte vet är bra? Ta sex and the city filmen. Den erkänner jag att jag ladda ner. Men sen tyckte jag den var så bra att jag köpte den. Det är inte säkert att jag hade köpt den om jag inte tyckt den var bra.

Problem 2. Serier. I Sverige är vi så efter med serier jämfört med USA, de kan va på säsong 20 när vi är p åsäsong 3. Är man sen borta någon vecka och missar ett avsnitt då är man typ körd i den serien. Det är också jätte tråkigt.

Musik är en helt annan femma sen kanske. 1.Den borde vara lättast och billigast att köpa på internet. Det är nånting man verkligen skulle kunna göra något klokt av. Sen finns det ju alltid YouTube. 

Slutligen: Ipred lagen kränker sveriges befolknings privatliv OCH en sån här debatterad fråga borde man ha folkomröstning om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0