Dag 4 i NewYork

På torsdagen skulle det bli riktigt dåligt väder så vi bestämde oss för att börja dagen med att gå på museum. Vi började med Madame Tussauds, där såg vi såklart en massa kändisar utav vax. Både jag och Tessan har ju vatt på Madame Tussaud i London, så de var ju inget nytt för oss. Sen gick vi till Ripleys - Believe it or not. Jag har vatt på museet i Köpenhamn och om jag ska vara ärlig så tycker jag det är lite bättre. Efter de två museerna såg vi att kön till luckorna där man kan köpa billiga Broadway biljetter var redan ganska så lång, så vi ställde oss i den och väntade i en sådär 2 timmar. Men det var ju mitt på Times Square, så det var häftigt! Vi ville ha biljetter till The wicked eller Ages of Rock, men det blev till Guys and Dolls, inte fy skam det heller! Sen var vi ganska blöta så vi gick sakta mot hotellet, shoppade lite souvenirer och njöt av NewYork. Efter lite vila på hotellet åkt vi in till Times Square igen och åt på Ruby Wednesday, jätte god pasta med räkor. Sen gick vi till teatern och satte oss utanför och tog en del kort. Det häftigaste var att Lauren Graham var med. Lauren Graham är hon som spelar Lorelai i Gilmore Girls. Det var en häftig kväll som avslutades med en promenad hem i regnet.

  
Vi var båda väldigt glada över att få möta Johnny Depp. =)


Vi fick även träffa kungen av pop innan han dog.

  
Såhär stort hål skulle det bli på om en meteor av denna storleken träffade Manhattan.

      
I väntan på att få köpa biljetter, två köer på vardera sida av utsiktstrappan = mycket folk!

     
Guys and Dolls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0