Halvårskrönika

Eftersom jag har den bloggtorkan jaghar så snor jag lite idéer. Det är ju alltid trevligt att minnas tillbaka på goda och dåliga tider...

Topp 5

1. Alla vännerna
Har träffat så många härliga människor detta senaste halvåret. Josse som jag dock kännde innan, sen ett liiitet tag tillbaka ;), har jag fått en ännu bättre kontakt med. Även min och Evelians kontakt känns bättre. Den har även nu i sommar fått en schving av att även hon flyttade tillbaka till Skåneland. Tess och Sofie är ju två helt underbara och roliga tjejer som förgyllt denna våren och genom dem träffade man ju den halvgalna Lollo. Även Tessan, Linda, Madde, Amelie och Louise är ju tjejer som förtjänar ett plus för att gjort denna våren till den bästa på länge.

2. Festerna
Alla fester på alla olika håll har slagit rekord denna våren. Kommer ALDRIG glömma den otroliga lagfesten vi hade i maj. LAsergame och sedan lite partej hemma hos Madde urartade lite till roliga saker och helt galet. Även itågandet av Tess och Sofie gjorde att man upplevde en del helgalna kvällar och nätter. Kommer sakna detta som fasiken i höst och kommer nog åka upp till KAlmar bara för att kunna uppleva detta igen. Även husfesterna började nu i vår och var hellyckade mycket tack vare vår nyfunna granne Gustav.

3. NewYork
Denna underbara resa som präglade hela våren. Bokades runt den 10 januari och sen längtade man fram till den 7 juni då det bar iväg. En helt fantastisk resa som jag aldrig kommer att glömma och det faktum att jag fick uppleva det med en av mina bästa vänner gjorde det ju inte sämre
 
4. Vicket
Har de senaste två veckorna jobbat på en underbar förskola där jag verkligen trivs. De flesta av ungarna är urgoa och personalen är speciell men jättesnälla och ett bra gäng att jobba med.

5. Helsingborg
Hur mycket jag än saknar Kalmar just nu så trivs jag jätte bra i helsingborg! Jag har hittat tillbaka till Ewa, en vän som jag vet alltid kommer vara min vän. Har hittat några gamla Karolinare i HBG med omnejd som jag förhoppningsvis kommer umgås en del med, planer smids =) Tillochmed flytten ner till Drottninggatan känns bättre och bättre. Och den närhet som denna staden har till mycket till skillnad från Kalmar är ju otrolig.

Botten 5

1. Flytt 1.
Att flytta från Kalmar är så otroligt tråkigt och ledsamt och det värsta jag gjort på många år. Alla vännerna och det sociala liv jag hade där är så tråkigt att lämna.

2. Förlust
Alla vännerna som sprits i Sverige är en sak. Vissa kommer jag absolut hålla kontakten med, andra kanske inte. Det tråkigaste av allt dock är den vänskap jag har förlorat under hela våren, en vänskap som under mina år i KAlmar var underbar och en av de bästa jag upplevt med sina dalar dock. Denna vänskap finns nu inte mer, den kanske går att rädda men jag tror det inte, tyvärr.

3. ....
Jag kommer inte på mer dåliga saker som har hänt denna höst. Inte så dåliga så de förtjänar att hamna på en sådan här lista iallafall. men sen har denna våren vatt underbar förutom de två ting jag redan nämnt. Så det blir nog det för mig...

Kommentarer
Postat av: Lövis

Men vännen då... Vi får båda anstränga oss till att behålla kontakten...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-08-28 @ 15:03:41
Postat av: Lollo

Halvgalen? Ha, jag tar det som en komplimang!! Vi ses nog nästa gång du är här =)

2009-08-29 @ 15:44:56
URL: http://lillhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0