Aj, min nos...

Har lite ont i näsan den är öm. Sen har jag brännt mig på ugnen... Att julskinkan kunde vara så farlig. Idag har det gjorts massor utav mat. Janssons, revbenspjäll, skinka. Köttbullar gjorde pappa i söndags och resten är bara att plocka upp. Jag va på MaXi idag igen och köpte risgrynsgröt, så de blir gott och mumsigt.

Sen var jag och tände ljus på min biologiska pappas grav. Tankar omkring det snurrar i huvudet, Nils, pappa, Mats, pappa. Jaa... Jag säger ju inte pappa när jag pratar om Nils. Det händer liksom inte ofta och ja... det är ju inte min pappa. Men ändå är det. Det är ju inte hans fel att han dog. Jag vet att jag var hans allt när jag föddes fram tills han dog och så... Jag var fyra när han dog, men ändå känndes som det när jag stod vid graven och tänkte Nils att han satt på sitt moln och blev ledsen....

Nää...nu blev det väldigt filosofiskt här ett tag. Men det är denna tanken som snurrat i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0